Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2010 00:33 - Facebook
Автор: sunline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11560 Коментари: 1 Гласове:
3



Наскоро се замислих относно глобалната социална мрежа Фейсбук и по-точно как хората поставят на обществено достояние голяма част от личния си живот. Аз лично съвсем в начало бях категорично против да си направя акаунт, даже myspace.com нямах. Но в офиса ме ""заразиха"". Наскоро разбрах как снимките ми, настроенията ми и всичко, което съм сподепяпа е станало достояние на хора, които не съм и предполагала, че някога ще гo достигнат въпреки ""сигурността"" на личните данни в настройките на Фейсбук.
Истината е, че пистрастяването към глобалните социални мрежи и особено към
Фейсбук напоследък стана доста голямо. Лично аз не мога да си представя да си изтрия акаунта или поне веднъж на ден да не вляза да проверя какво се случва, да изтегля ""късметче"", или да си проверя хороскопа... Даже с огромни мъки спрях да кликам вече мнoгoоото квадратчета на фермата по няколко пъти на ден, макар че когато имам свободно време влизам  да поцъквам по малко :P Даже групи от сорта на ""само баба ми няма Фейсбук, опа грешка, ето я и нея.."" и ""едно време всички се снимаха за спомен, сега всички се снимат за Фейсбук"" вместо ни накарат да се замислим (!!!), предизвикват главно смях в нас..
Истината е, че хората в днешно време все повече се привързват към глобалните мрежи, не само
Фейсбук, myspace.com, twitter и т.н. Само фактът, че цел ден може да ми се наложи да стоя например без интернет вкъщи или в офиса ме кара да потръпвам.. Случвало ми се е да разговарям с хора, които нямат интернет връзка от няколко часа и цитирам ""това е много важен въпрос и спешно трябва да се разреши веднага"".... защо може би реколтата във фермата ще изгние или няма кой да цъка mafiawars или да си проверява пощата. Разбира се, изключвам случаите, когато липсата на интернет е предпоставка за губене на пари за дадена фирма или т.н.
Eдно време, когато бях малка, нямаше интернет, нямаше Фейсбук, нямаше World of Warcraft, Lineage2, големите мобилни оператори като Глобул или Мтел... А вместо това събирахме картинки от дъвки Турбо и играехме на дама в двора на училището, ами сега.. децата на училище ходят с iphone
-и още от малките класове.. и т.н. и т.н. На къде вървим, на къде отиваме?!?!? Глобализацията дава ли изобщо поле за развитие на хората, или зациклянето пред skype-а вечер след работа е достатъчно развитие, за което едно време не сме и мечтнали...?!?!?!? Има ли граница между полезното и нужното за човека и обременяващото и зациклящо развитие на глобалните технологии...?!?!?! Въпросите са много, отговорите са различни, както и хората по света са много и различни и всеки мисли по различен начин... Хайде да помислим малко.., дали без да се налага може да си изтрием Фейсбук-а и да прекратим всички контакти с хората, които познаваме там и тези , които не познаваме също и изобщо можеме ли да издържим една седмица без компютър, интернет, телефон....Лично аз смятам, че за мен това ще е предизвикателство, за което ще трябва да положа много усилия. A като се замисля, че преди изобщо не съм и знаела какво е чуството дори.., оставам напълно без думи....


Тагове:   Internet,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valq05 - Ще издържиш
20.02.2010 10:00
Но после пак ще се върнеш към нета....за мен е важно да се спазва някаква лична " хигиена"...и всичко да бъде забава, работа,контакти..но без пристрастяване..нещо като по 1-2 цигари на ден..:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sunline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 246014
Постинги: 143
Коментари: 92
Гласове: 494
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031