Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2010 11:58 - Едно интервю с шахматният гений Боби Фишер. Какви са били политическите му възгледи?
Автор: polopot Категория: Политика   
Прочетен: 2003 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 30.03.2010 12:00


Робърт Джеймс „Боби“ Фишер е 11-тият световен шампион по шахмат и единственият американски шахматист, спечелил това отличие.



През май 2005 Боби Фишер дава едно от последните си интервюта:



- В момента в София се провежда голям международен турнир. Организаторът Силвио Данаилов ви покани като почетен гост. Защо не отидохте в столицата на България?

- А, София – това е столицата на България? Интересно… И там върви турнир? Нищо не знам за това. Не са ме канили.

- Но вие все пак следите събитията в шахмата?

- Това не ми е интересно. Вече не играя. Разлюбих тази игра.

- Откога? Нали знаете, че в шахматния свят има разкол, няма единен шампион…

- Как така няма? А вие с кого разговаряте в момента?! Аз съм последният велик шампион. Това, че през 1975 г. ме лишиха от званието, е възмутително и незаконно. Оттогава минаха 30 години. Вече всички партии са подготвени от рано, всички ходове са заучени, така че всички мачове и турнири са договорени.

- Твърдяхте, че трябва да се противостои на това зло. Затова ли измислихте „Фишерренд”?

- Моите идеи скоро ще станат много популярни! В момента компютърът определя всички вариации по метода на случайните числа. При моята игра трябва висок интелект, а не пари и връзки, както е сега под контрола на Международната шахматна федерация. От стария шахмат ме интересува само към едно нещо. Искам да докажа, че мачът Каспаров – Карпов през 1984/85 г. бе инсцениран, подготвен от КПСС и КГБ. И ще го докажа. Карпов и Каспаров са лъжци и търговци.

- А Каспаров ви смята за един от най-великите шахматисти в историята.

- Е, това не е повод да си сменя мнението за него… Всеки, който предварително се готви за срещите и най-вече - играе договорени партии, е лъжец и търговец. Каспаров не може да бъде наричан иначе освен престъпник. Знам, че сега се опитва да се занимава с политика, върви срещу Путин. Това е достатъчно за мен, за да изразя подкрепата си за президента. Каспаров е олицетворение на злото. Ако го подложите на детектора на лъжата, ще се убедите, че е лъжец.
 

- С какво се занимавате в Исландия?

- Почивам си. Възстановявам се след 9 месеца в японския затвор в Осака, който е само на 66 км от Токийската атомна електроцентрала. Абсолютно съм сигурен, че Япония и САЩ са се договорили да ме вкарат в затвора, който буквално е пропит от радиация. Ситуацията там е такава, каквато е била след аварията в Чернобил. Още през 1999 г. в Токийската АЕЦ стана някакъв инцидент, при който загинаха 600 души. Вдишвах отровни пари, който убиваха здравето ми цели осем месеца. Всичко започна на 13 юли 2004 г., когато японските власти ме похитиха на летище „Нарита”, откъдето щях да летя за Филипините.

- И защо?

- Ще ви разкажа. По това време вече 90 дни бях стоял в Япония – отидох там от Хонконг на 15 април. Тъкмо се качвах на самолета, когато с особена жестокост десет охранители ме нападнаха, напъхаха ме в една камера и ме отнесоха. Това си бе истинско похищение, само дето не ме убиха. Казаха ми, че е дошъл човек от посолството на САЩ. Аз им отвърнах, че не искам да го виждам, но те не ми дадоха избор. Това момче от посолството се представи като Питър, без да добавя фамилно име. Първо ми даде документа, според който съм задържан. Там пишело, че на 16 април 2004 г. съм влязъл нелегално в Япония, а паспортът и визата ми не били изрядни. Естествено, това не бе вярно. Откровена лъжа! Показаха само писмо от британското посолство във Филипините, с дата 11 декември 2003 г., в което се казваше, че паспортът ми е анулиран. Разигравайки комедия, този Питър унищожи моя американски паспорт, който му бе даден от японците.

- Но американското правителство ви обяви за издирване още през 1992 г., когато вие въпреки забраните изиграхте мач с Борис Спаски в Югославия.

- Американското правителство – това са криминални утайки! Без съд и следствие, без каквито и да е доказателства те пращат хора в затвора по цял свят. В Югославия, в Афганистан, в Ирак. И японците са заедно с тях. Управляващата японска демократична партия – не е партия, а окупационно правителство. Както е и в Ирак.

 
- Как излязохте от затвора?

- Бързо разбрах, че Япония е марионетна държава, която изпълнява всичко, което САЩ наредят. Първо ме вкараха в затвора, а после девет месеца не ме изправиха пред съд. Да се надявам на обективност и справедливост, бе глупаво, затова аз просто измамих похитителите си. Сам, естествено, нищо не можех да сторя. Фактически ме измъкна Миоко Ватаи.

- Вие станахте мъж и жена в затвора…

- Там е работата, че не станахме. Нашата сватба с Миоко бе мистификация. Запознахме се през 1973 г., когато за пръв път отидох в Япония. Скоро станахме близки приятели. Харесвахме се, но дори не сме мислили да се женим. Разберете… когато си похитен, просто се опитваш да намериш начин да избягаш. С Миоко Ватаи решихме да се възползваме от пункт в японското законодателство, по който незаконен емигрант, какъвто аз станах с анулирането на паспорта, може да бъде освободен, ако влезе в отношения с гражданин на Япония. Така и стана. Дори в най-безнадеждната ситуция може да се оправите, стига да искате. Американците и японците са тъпи свини! Да ги излъжа се оказа много просто!

- А защо решихте да отидете именно в Исландия? Може би смятате, че демокрацията в тази страна е истинска?

- Това няма значение, както и Исландската шахматна федерация. Аз просто исках да избягам от японския затвор. Затова позвъних на стария си приятел Сам Полсън, който бе мой телохранител през 1972 г. на мача със Спаски. Той се обърна към правителството на Исландия с молба да ми дадат гражданство. И аз го получих – истински паспорт, а не туристически.

- А с какви пари живеете? Вие не участвате в турнири, нямате бизнес.

- От мача със Спаски през 1992 г. в швейцарска банка имам 3,5 милиона долара. Всъщност, парите са във франкове и злато. Не искам да имам нищо американско.


- Защо не обичате Америка и американците?

- Голямото болшинство от американците са тъпи, безмозъчни свини! Може би защото за втори път избраха за свой президент този клоун Буш.

- А какво мислите за Путин?

- Мисля, че този човек е на своето място. Предишният руски президент Борис Елцин е истински престъпник. Той работеше за Америка, целенасочено унищожаваше страната. Путин не винаги е последователен, но, като цяло, не взима лоши решения. Правилно постъпи като изгони от страната Березовски и вкара в затвора Ходорковски – този еврейски грабител, който открадна от руския народ милиарди долари. Още по времето на Елцин! Нали знаете, че той е свързан с един от фамилията Ротшилд във Великобритания. Те имат договор, според който нефтът на ЮКОС всъщност принадлежи на Ротшилд. Това е еврейски заговор! Когато Путин опита да върне на Русия нефта и доларите на ЮКОС, американците и англичаните се развикаха, че е нарушение на човешките права и частния бизнес. И, може би, щяха да използват това като повод за военна агресия. Така че аз желая на Путин успех. Той прави всичко правилно. Само трябва при Ходорковски да влязат също Карпов и Каспаров. Тези престъпници!

- Така детайлно следите събитията в Русия…

- Гледам телевизия, слушам Би Би Си, чета „Икономист” и „Таймс”. В крак съм с всичко, което става в Русия, Украйна или сега в Узбекистан. Единствено не разбирам какво става в Чечня. Не ми харесва, че Русия се бори с мюсюлманския свят. Искам в Чечня най-накрая да има мир, а арабите да работят заедно с Русия срещу Америка. Това щеше да е по-продуктивно.

- Как виждате света след 10 или 100 години?

- Струва ми се, че ще има ядрена война. И ще я започнат американците. Когато лежах в затвора, прочетох в „The Japan Times” на първа страница декларация на японското правителство: съвместно със САЩ разработваме ядрена програма. Това е невероятно! А се жалват за Северна Корея, Иран, Индия! САЩ – това е зло! Нецивилизовата страна, трябва да се махне от световната сцена. Освен това трябва да се реши еврейския въпрос.

- Какви са личните ви планове за близкото бъдеще?

- Когато се възстановя, ще играя моята шахматна игра, при която няма корупция и договорки. Ако предложат добри пари, готов съм дори да играя за званието световен шампион. С който и да е. Даже с престъпници. Ако видите Карпов или Каспаров, предайте им моето предложение.
 

image

Боби Фишер в Исландия в последните години от живота си.



Гласувай:
4



1. injir - Неочаквано интересна информация.
01.04.2010 13:43
Неочаквано интересна информация.
цитирай
2. zabylgarite - Също и за мен
04.04.2010 15:57
като малък разиграх една партия негова като е бил на 13 години.Побеждава тогавашния шампион на щатите.Уникален шахматист.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: polopot
Категория: Политика
Прочетен: 898964
Постинги: 319
Коментари: 1082
Гласове: 2262
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031