Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2021 19:46 - На човека-птица
Автор: marlena Категория: Изкуство   
Прочетен: 1301 Коментари: 6 Гласове:
7

Последна промяна: 24.01.2022 19:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

На човека-птица,
пронизана
в Нощен полет
с разперени криле 
над Земята на хората.

На мъдреца- ясновидец,
дигнат от Бог на небето 
приживе като Енох.

На художника
на невидимото,
видимо само за деца
и малки принцове.

На влюбения,
гледащ натам,
накъдето гледа любимата.

На опитомения от роза,
на опитомяващия лисица,
дал им дом в сърцето си.

На Екзюпери- принца
в Цитаделата
на човечността.

Бележки:
Нощен полет, Земя на хората, Цитаделата- произведения на Екзюпери ; затова са написани с главна буква.


image9

Рисунка с цветни моливи, худ. Марлена Юрукова

Мисли на Екзюпери:
Истинското щастие идва от това да правиш нещата добре, от жара да създаваш нещо ново.

***
 Истината се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите. (Има стих на персийския поет Руми със същия смисъл: "Тежко на онзи, чиито очи не спят, а сърцето спи."  
**"
Сега е моментът да действаш. Никога не е твърде късно да направиш нещо.   Ти живееш в това, което правиш, а не в тялото си. Ти си това, което са твоите действия и няма друго твое "аз". 
(Същото твърди и дзен будистките монах, видния духовен водач на нашето време Тик Нят Хан. На въпроса какво се случва с човека, когато умре, той отговаря :"Няма да умре, защото той продължава да живее в делата си. Те са неговото продължение, "тялото" на продължението му.
26.01.2021
с. Равногор
Марлена Юрукова






Тагове:   Екзюпери,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kossef - Приветствам те...
27.01.2021 09:31
и ако допускаш коментари, според мен, също толкова хубаво би било и без посвещението. То ме смущава в посока: авторитет - на гърба на авторитет. Като Екзюпери... Това, че си "взаимствала" негови метафори не бива да те притеснява. Защото едно от нещата осмислящи и поезията е - споделянето й и като "взаимообмен" за всеобщо духовно израстване.
цитирай
2. marlena - Напълно съм съгласна с Вас kossef и Ви благодаря
28.01.2021 11:27
за уместната забележка "авторитет на гърба на авторитет", макар че не съм дирила това. Обичам да рисувам портрети на любими писатели, художници и изобщо бележити личности . Може да погледнете- проф. Александър Станишев, Яна Язова, Людмила Славова, Дечко Узунов, Васил Стоилов, Яворов, Ботев, Иван Милев, Алеко Константинов, Теодор Траянов, Гео Милев, монахиня Валентина Друмева, сестра ми писателката Кристин Юрукова, Николай Лилиев, Змей Горянин, Григор Пърличев и д-р. Към портрета понякога пиша текст- есе или стих, ако ми хрумне ( за стиха идва вдъхновение и тогава го записвам). Поздрави с пожелание за вдъхновение!
цитирай
3. kossef - И портретът е хубав...
28.01.2021 17:33
И също така хубаво е, че не си "обидчива"... С уважение.
цитирай
4. marlena - Благодаря ( към kossef)
28.01.2021 18:03
Напротив- много съм обидчива , нещо като "Сърдитко -Петко празна му торбата", но приех коментара Ви по-скоро като похвала, а и го счетох за правилен (и мен подсъзнателно ме е смущавало сигурно това посвещение). Освен това не се смятам за поет, пиша чат-пат по нещо кратичко, ако ми е хрумнало, примерно като онова: " Природата е тиха по душа..." или "Без думи..."По-скоро се смятам за художник и държа на това. Поздрав!

https://www/account/profile/174624

https://fliphtml5/ziixe/foom

цитирай
5. kossef - Гугъл не отваря посочените...
28.01.2021 19:05
по-горе линкове. Коя е търсачката?
цитирай
6. marlena - Линкове
28.01.2021 19:56
Да, линковете не работят- проверих, не са пълни. Мисля, че blog не ги позволява или ги променя.
Няма значение.
В онлайн- галерията saatchiart съм показала част от картините си и те могат да се намерят по името на галерията и по моето име- Marlena Yurukova (Марлена Юрукова).
Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marlena
Категория: Изкуство
Прочетен: 549081
Постинги: 389
Коментари: 308
Гласове: 3230
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031